17. dubna 2015

Na sebe

mě láká šít. Jenže ne podle Burdy, ale podle japonských návodů a střihů.


A přesně na to se mi hodí ten můj nákup. Přírodní materiály, barvy tlumené, vzory žádná divočina a hlavně šití více než jednoduché. Japonské návody jsou minimalistické. Krásné fotky, minimum textu a názorné obrázky postupů šití.


Rychle musím něco spíchnout taky dětem, než mi z těch japonských minivelikostí vyrostou. To je totiž snad jediné úskalí japonských návodů.

Dámské střihy bývají většinou na velikost postavy 160 cm. Mně to zas tolik nevadí, když měřím 165 cm. Ale je fakt, že u prvních pokusů jsem se trochu podivila, co jsem si to ušila místo blůzy za bolerko. Teď už si dávám pozor a v případě potřeby prodlužuju.


Většinou to ale jde nějak spravit. Třeba doháčkovat, zrovna teda jedna z pracnějších možností, ale nosím s oblibou a těch pochval na ten (z nouze) háčkovaný okraj....


Nebo vcelku elegantní šaty ze dvou obdélníků. Bohužel taky trochu kratší, než byly v mých představách. No tak jsem je dole nezaložila, pouze obšila na overlocku a ozdobila šedou kraječkou.
Ještě že chybami se člověk učí.


A pokud bych přeci jen něco z japonských strohých návodů nepochopila, mám tuto bibli pro začínající švadlenky, kterou jsem měla už dlouho vyhlídnutou a když navíc vyšla v češtině, nebylo co řešit. Je určena spíš pro začátečníky, ale i když už něco málo za sebou v šití oděvů mám, nelituju. Našla jsem tam plno užitečných rad jak přenášet střih, jak ho právě upravit přesně na míru a všechny možné postupy šití jsou pěkně vysvětlené, nafocené a navíc přehledně k použití ať už při šití projektů přímo z knihy, ale i z jakéhokoli jiného střihu.

Some of my sewing books.

18 komentářů:

  1. CHCI JÍT S TEBOU NA VEČEŘI!!!

    OdpovědětVymazat
  2. Jů!
    A Lásku na první steh mám týden doma. Je parádní:). Jen se do ní pustit...

    OdpovědětVymazat
  3. Ty jsi nejšikovnější! Do šatů jsem se zamilovala :).
    Lásku na první steh taky potřebuju!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-). Náhled do knihy tu: http://www.svojtka.cz/shop/kniha/3744-laska-na-prvni-steh-siti-neni-zadna-veda.html# a blog autorky tady: http://www.tillyandthebuttons.com/.

      Vymazat
  4. Jak to, že jsem ty modely ještě neviděla na živo!!!
    Ty šaty jsou NEJ!
    Pančitelko, já se chci učit, se učit, se učit!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Protože většinou když se vidíme, jsem v teplákách nebo v kuchyňské zástěře :-)).

      Vymazat
  5. to je zásobička, to musí jít samo (y)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. materiál, inspirace, knihy, střihy, dokonce už i nějaké vlastní nápady.... všeho je dost. akorát času je pořád nějak málo :-).

      Vymazat
  6. ty kudrnáčci mají nádherný šatky fakt!je to nádhera. všecko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo, celá ta knížka je povedená a jedna z mála, která myslí i na kluky. náhled do knihy tady: http://www.japanesesewingbooks.com/2013/08/21/book-review-sew-chic-kids-now-in-english/

      Vymazat
  7. Ty šaty! Ty bych potřebovala. A taky tu sukňo-kalhoty... V Němčicích?? Už se těším!

    OdpovědětVymazat
  8. Můžu být zvědavá co jsou ty šedé šaty zač? Jsou super. Sice nevím jestli na mou větší postavu, ale achám nad nima.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tu je odkaz, kde najdete pár fotek z knihy I am Cute Dresses, podle které jsem šila: http://blog.lulalouise.com/2012/06/book-review-i-am-cute-dresses.html. Jsou to šaty číslo 5.

      Vymazat