14. září 2015

Nemám čas

protože uklízím. A možná nebudete věřit, ale je to návykové a nemůžu přestat a doufám, že mé nadšení vydrží, abych se propracovala přes všechny věci až do naší lehce přeplněné špajzky. A když neuklízím, tak se stále a pořád chodím dívat do právě uklizených polic a šuplíků.


Když se mne muž jeden večer na dovolené ptal, co čtu, že se od knihy doslova nemohu odtrhnout, málem omdlel, poté, co jsem mu odpověděla, že o uklízení (ještě navíc knihu asi o 250 stranách).

Ne se vším jsem souhlasila a dělám to trochu po svém, ale navnadila mne a v některých věcech jsem pak zpětně musela dát autorce za pravdu. Například jsem si skoro ťukala na čelo, když jsem četla o skládání ponožek. Proč bych jako neměla mít ponožky smotané do kuličky k sobě, vždyť je to tak přehledné a vždy jsou dvě spolu? Když jsem pak přemýšlela, proč mám u ponožek tak vytahané okraje a ještě k tomu většinou u jedné víc, došlo mi, že asi právě proto.

 
Vtip je v tom, že na všechny věci v šuplíku je vidět, tudíž je větší šance, že si vzpomenete, že máte mnohem víc hezkých věcí než pouze první tři kousky shora. A dodávám, že asi tak půlku svého šatníku jsem dala pryč a ulevilo se skříni i mně.


V naprosté euforii jsem pak šuplíky přeskládala i dětem.


Teď zpětně přemýšlím, jestli bych i bez knihy nepřišla na to, že si mám nechat jen věci, které mi přináší radost, ale asi prostě ne.

Snad prominete, že jsem tentokrát byla víc osobní a nechala vás nahlédnout do tak intimní věci jako je šatní skříň, ale prostě jsem si nemohla pomoct.

A náhodou jsem zjistila, že kniha nedávno vyšla i v češtině.

Decluttering with The Life-Changing Magic of Tidying by Marie Kondo.

18 komentářů:

  1. To je krásné a inspirativní - díky za sdílení - asi jdu hned přerovnat oblečení!:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Oooooooooooou jeeeeeeeeeee,

    to je nádhera!!!
    Mám stejnou diagnózu a taky se ráda kochám,

    ale snažím se teď statečně nést i to čoro-moro, co máme poslední čtyry roky doma
    Ale těším se těším, až tak za deset patnáct let budu mít zase všude pěkně naklizeno! ... :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naše čoro-moro, co je jinak všude okolo, jsem vám taky raději nevyfotila.... :-)

      Vymazat
  3. Ne že bych věřila, že pořádek navždy, ale za pokus to tedy stojí :-)

    OdpovědětVymazat
  4. to niekedy pochytí aj mňa a upratujem, triedim .. a pod :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. můj ideál by byl, kdyby ten nový pořádek vydržel už natrvalo :-)

      Vymazat
  5. Taky jsem nedávno přešla na tento systém ukládání oblečení. zatím ne u všeho. U dětí je fajn, že nerozdrbou celý komínek,když si chtějí vytáhnout oblíbené tričko.

    Knížka vypadá zajímavě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My nemáme všude šuplíky a v policích to tolik nejde. Taky mám pocit, že se to tak nerozhrabe.

      Vymazat
  6. Škoda, že nemám tolik šuplíků.Hodily by se. Málá když vyndavá trička, tak vždy je nechtěně rozhrabe. Také jsem přerovnávala skříně a vyřadila jsem spousty dětského oblečení - většinou darovaného, které bylo hodně opravné - poslala jsem to do charity a hned jsou skříně dětí prázdnější. Moje skříň ještě čeká na podzimní úklid - uklidit letní věci a vyndat teplejší.
    Ty háčkované kytičky vypadají krásné - jsem zvědavé to je šál?
    Na knížku asi mrknu, třeba mi pomůže se konečně zbavit věcí, které mám doma a nemůžu se s nimi rozloučit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šál jsou japonské květy, stačí zadat do googlu: japanese flower shawl.
      Tak o tom přesně ta kniha je...

      Vymazat
  7. Budeme muset jít nakupovat. Nemám nic na sebe. Vyplynulo z mojí uklizené skříně :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Až dojdeš k vlastní spížce, nabízím ti na nějaký víkend návštěvu u nás a naše skříně-šuplíky :-). Já se k tomu nemoho nějak dostat...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám strach, že až dojdu ke spížce, budu zase moct začít od začátku :-)

      Vymazat
  9. Díky za tip! Mě hodně inspiruje tento blog www.terapiedomova.blogspot.cz Uklízení zdar :-)

    OdpovědětVymazat